۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۹۷۴۸۰

یادداشتک | آتش فمنیسم بر خرمن خانواده

یادداشتک | آتش فمنیسم بر خرمن خانواده
امروز بسیاری از خانم‌ها پس از بیدارشدن از خواب و در شرایطی که چند دقیقه بیشتر به اذان ظهر نمانده است، دستی به سر و رو می‌کشند و بلافاصله مودم را روشن می‌کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، روزگاری در این مملکت بانوان اطاعت از همسر را وظیفه‌ی اخلاقی و تکلیف دینی به شمار می‌آوردند و همه هم و غم شان معطوف انجامش بود. صبح بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، آماده‌ی تدارک ناهار می‌شدند و سپس کودک چند ماهه را شیر می‌دادند و بعد هم خانه را مرتب می‌کردند و در نهایت مهیای خوش آمدگویی به شوهر جان می‌شدند که عن قریب بود خسته از کار برگردد.

اما امروز بسیاری از خانم‌ها پس از بیدار شدن از خواب و در شرایطی که چند دقیقه بیشتر به اذان ظهر نمانده است، دستی به سر و رو می‌کشند، مودم را روشن می‌کنند و مشغول می‌شوند به تماشای ویدئوی‌های فانِ تازه آپلود شده و پیام‌های جدید کانال‌های زرد! وقتی هم که شوهر بی نوا از راه می‌رسد باید توقعات جدید خانم را برآورده سازد و بابت کمبود‌ها نیز عذر تقصیر به پیشگاه ملوکانه اش بیاورد و سعی در جبران نماید! این، اوضاع مردی است که چند سال پیش و در زمانه‌ای که هنوز فمنیسم این مقدار بر گُرده‌ی خانواده‌های ایرانی سوار نشده بود ازدواج کرده است.

وضعیت مجرد‌هایی که در پی ازدواج اند اندکی متفاوت است: در مراسم خواستگاری، دختر از پسر می‌پرسد «درآمد شما ماهیانه چقدره؟» پسر جواب می‌دهد: «حدودا یک میلیون تومان.» دختر دوباره می‌پرسد: «ماشین تون چیه؟» پسر سر پایین می‌اندازد و می‌گوید: «حمل و نقل عمومی!» دختر دوباره می‌گوید: «خونه؟» پسرِ خجالت زده: «احتمالا چند سال اول طبقه بالای منزل پدر ساکن بشیم تا کم کم ان شاء الله دستم باز بشه!» و در نهایت دختر می‌گوید: «ببین آقای محترم! من دانشجوی فوق لیسانسم. شان من این نیست که با یکی مثل شما ازدواج کنم. امیدوارم شما هم یک دختر هم شان خودتون رو پیدا کنید.»

آتش فمنیسم بر خرمن خانواده

و البته خواستگار خجالتی هم شرم می‌کند بگوید بزرگوار! من دانشجوی فوق دکتری هستم در معتبر‌ترین دانشگاه کشور و شما در نقطه صفر مرزی تحصیل می‌کنی! رشته‌ی تحصیلی من، حفاظت از سیستم‌های مخابراتی نظامی است و پایان نامه شما در موضوع نگاه داری و پرورش دام در محیط‌های گرم و خشک نوشته شده! پس باد به غبغب نینداز و به قول معروف چه خبرتونه؟ چه خبببرتونه؟

به گمانم وقت آن رسیده که کلیشه را برعکس کنیم و برویم سراغ تاسیس اولین سازمان مردم نهادِ حمایت از حقوق مردان!/918/ی704/س

علی بهاری

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
همراز
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
واقعا متاسفم برای شما اونقد این طرز تفکرتون تاسف برانگیزه که حتی نمی تونم عصبانی بشم یا انتقاد کنم ... دوست عزیز کمی مطالعه کمی تفکر کمی اگاهیی ....
1
0
سوگند
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
معلومه خیلی سوختین.فمنیسم میخواد زن مثل انسان زندگی کنه و دیگه برده امثال تو نباشه.مگه غذا درست کردن یا کارای خونه وظیفه زنه؟؟؟؟
حتی توی دین زن ستیزی .. هم چنین چیزی رو وظیفه زن بیان نکرده .حداقل مطالعه کنید
1
0